Εκδόσεις
Βιβλιοπαρουσίαση

Μήλιου Κατερίνα

ΟΙ ΠΡΟΒΛΗΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ, ΕΦΗΒΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΩΝ

ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ L. BELLAK (Β' ΕΚΔΟΣΗ)
Πώς οι ερμηνείες ενός ανθρώπου γύρω από σχετικά ασαφείς εικόνες μπορεί να αντανακλούν την προσωπικότητά του; Το ερώτημα αυτό απασχόλησε αρχικά τους καλλιτέχνες ήδη από την περίοδο της Αναγέννησης. Ο S. Freud προέκτεινε την ιδέα αυτή με μια συστηματική μελέτη βασισμένη σε έργα καλλιτεχνών. Ο H. Murray, όταν η φοιτήτρια και συνεργάτιδά του C. Roberts του διηγήθηκε ότι ο γιος της δημιουργούσε ιστορίες βλέποντας διάφορες εικόνες ενός περιοδικού, είχε την ιδέα για τη δημιουργία του Thematic Apperception Test – Τ.Α.Τ., την οποία έβαλε σε εφαρμογή με μια ομάδα συνεργατών του. Βασίστηκε στην αντίληψη του S. Freud για την τάση των ανθρώπων να ερμηνεύουν τις καταστάσεις σύμφωνα με τα βιώματα, τις εμπειρίες, τις συνειδητές ή ασυνείδητες ανάγκες, τις επιθυμίες και τα συναισθήματά τους. Οι L. Bellak συνεργάστηκε με τον H. Murray για την εξέλιξη του συστήματος ερμηνείας του Τ.Α.Τ. και δημιούργησε ένα πιο ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης και ερμηνείας, καθώς και αντίστοιχα τεστ για παιδιά, Children’s Apperception Test – C.A.T. και για ηλικιωμένους, Senior Apperception Test – S.A.T.
Σήμερα οι δοκιμασίες Τ.Α.Τ. και C.A.T. ανήκουν στις κλασικές πλέον αναγνωρισμένες και διεθνώς διαδεδομένες προβλητικές δοκιμασίες γιατί ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι ερμηνεύουν τις εικόνες και αφηγούνται ιστορίες είναι αποκαλυπτικός για την προσωπικότητά τους.
Το βιβλίο αυτό αποτελεί ένα διδακτικό εγχειρίδιο που υλοποιήθηκε, μετά από πολύχρονη θεωρητική μελέτη και κλινική εμπειρία, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος του Κέντρου Ψυχολογικής και Γνωστικής Αξιολόγησης για τις δοκιμασίες T.A.T. και C.A.T. Παρουσιάζει την ιστορία της δημιουργίας των δοκιμασιών, επεξηγεί αναλυτικά τις κάρτες από τις οποίες αποτελούνται, τον τρόπο με τον οποίο χορηγούνται και τον τρόπο με τον οποίο αναλύονται και ερμηνεύονται οι ιστορίες που δίδονται από τους εξεταζόμενους. Συμπεριλαμβάνει πλήθος κλινικών παραδειγμάτων, ενδείξεις για τυχόν ψυχικές διαταραχές, ένα κεφάλαιο με σημειώσεις γύρω από τις αναφερόμενες στο κείμενο ψυχαναλυτικές έννοιες, καθώς και δύο ολοκληρωμένα κλινικά περιστατικά, ενός ενήλικα και ενός παιδιού. Ως σύστημα ανάλυσης και ερμηνείας έχει επιλεγεί αυτό του L. Bellak, το οποίο, μολονότι ψυχαναλυτικό, χρησιμοποιεί στοιχεία από το γνωστικό-συμπεριφορικό μοντέλο, από τις θεωρίες επικοινωνίας και αναγνωρίζεται σήμερα ως το πιο ολοκληρωμένο.
Απευθύνεται σε κλινικούς ψυχολόγους και σε ειδικούς της ψυχικής υγείας που ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μέσα από τις ιστορίες που αφηγούμαστε αντανακλούμε την προσωπικότητά μας. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Περιεχόμενα

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ
ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ Τ.Α.Τ.
ΚΛΙΝΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Σημειώσεις
Παράρτημα
Βιβλιογραφία

Λεπτομέρειες
Ξενόγλωσσος τίτλος T.A.T. THEMATIC APPERCEPTION TEST – C.A.T. CHILDREN’S APPERCEPTION TEST
ISBN13 9789604522811
Εκδότης ΒΗΤΑ
Χρονολογία Έκδοσης Σεπτέμβριος 2013
Αριθμός σελίδων 210
Διαστάσεις 24×17
Επιμέλεια ΤΖΙΝΙΕΡΗ – ΚΟΚΚΩΣΗ ΜΑΡΙΑ, ΤΥΠΑΛΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
Κωδικός Πολιτείας 0690-0232
Θέμα
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ – ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ – ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗarrow

Συγγραφέας: Μήλιου Κατερίνα

Εκδόσεις: ΒΗΤΑ

ISBN: 9789604522811

Πρώτη εκδοση: 2013

Κατηγορία: Βιβλία Ψυχολογίας

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Η Κατερίνα Μήλιου γεννήθηκε στην Αυστραλία. Έζησε τα παιδικά της χρόνια στην Κοζάνη και τα εφηβικά της στη Θεσσαλονίκη στην περίοδο που ήκμασαν τα πρώτα μπαράκια, οι μεγάλες νύχτες και οι παρέες μέσα σ’ ένα ερωτικό κλίμα ζωντάνιας, πρωτοπόρων καλλιτεχνικών ρευμάτων, πολιτικών και υπαρξιακών προβληματισμών. Ξεκίνησε να γράφει ποίηση από τα πρώτα εφηβικά της χρόνια. Σπούδασε ψυχολογία. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές σε κλινική ψυχολογία στην Αγγλία, στο Πανεπιστήμιο του Sheffield. Εξέδωσε δύο ποιητικές συλλογές. Χαρακτηρίστηκε ως “κατ’ εξοχή λυρική ποιήτρια”. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Αθήνα, στην Ψυχολογική Αξιολόγηση και έκανε σεμινάρια σε σχολές γονέων, στην ψυχοθεραπεία και στην ψυχανάλυση. Είναι παντρεμένη, έχει ένα γιο, εργάζεται ιδιωτικά, τόσο στο χώρο της ψυχολογικής αξιολόγησης όσο και στην ψυχοθεραπεία και πάντα συμπορεύεται με την τέχνη.