Εκδηλώσεις
Σεμινάρια

02/02/2018

Πολυγλωσσία και υπηρεσίες παιδιών και εφήβων: Θέματα διαφοροδιάγνωσης και παρέμβαση

Πολυγλωσσία και υπηρεσίες παιδιών και εφήβων

 

Πολυγλωσσία και υπηρεσίες παιδιών και εφήβων: Θέματα διαφοροδιάγνωσης και παρέμβαση

 

Εισηγήτρια: Μαρία Βλασσοπούλου, Επικ. Καθηγήτρια Παθολογίας Λόγου και Επικοινωνίας, Α’ Ψυχιατρική Κλινική, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ

                Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας παρατηρείται  μια σημαντική αλλαγή στον πληθυσμό λόγω της προσέλευσης μεγάλου αριθμού μεταναστών και κατά συνέπεια, ένα σημαντικό ποσοστό παιδιών στα σχολεία είναι τώρα δίγλωσσα ή πολύγλωσσα. Αυτή η πολυπολιτισμικότητα έχει πολλά πλεονεκτήματα για μια κοινωνία, αλλά είναι σημαντικό να συνοδεύεται από γνώση και ευαισθησία, ιδιαίτερα από τους εκπαιδευτικούς και από άλλους ειδικούς. Όπως όλα τα παιδιά, το πολύγλωσσο παιδί μπορεί να παρουσιάσει κάποια δυσκολία στην ανάπτυξη του, και ο ειδικός θα πρέπει να είναι σε θέση να την εντοπίσει έγκαιρα και να παρέχει την κατάλληλη φροντίδα.

               Στις υπηρεσίες παιδιών και εφήβων, η διγλωσσία ή πολυγλωσσία στα παιδιά δημιουργεί συχνά ερωτήματα σε σχέση με την διαφοροδιάγνωση των δυσκολιών τους στον γλωσσικό, στον συναισθηματικό,  καθώς και στον μαθησιακό τομέα. Ο ειδικός  που καλείται να αξιολογήσει και να παρέμβει στο παιδί από διαφορετικό γλωσσικό ή πολιτιστικό περιβάλλον θα πρέπει να είναι ενήμερος για τους ειδικούς παράγοντες που συμβάλλουν στο σύμπτωμα του παιδιού, να αξιολογήσει εάν οι δυσκολίες του παιδιού είναι ανεξάρτητες από το πολύγλωσσο περιβάλλον του ή εάν σχετίζονται μ’αυτές, και σε ποιο βαθμό. Είναι σημαντικό επίσης να είναι ενήμερος για τις ειδικές πολιτισμικές και γλωσσικές συνθήκες που συνυπάρχουν στο οικογενειακό περιβάλλον του παιδιού.

Στόχος του σεμιναρίου είναι:

  • Να προσδιορισθούν οι έννοιες της διγλωσσίας/πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας, για την καλύτερη κατανόηση των επιμέρους παραγόντων που την απαρτίζουν
  • Να αναλυθούν οι παράγοντες που συμβάλλουν στην διαφοροδιάγνωση
  • Να παρουσιαστούν μέθοδοι αξιολόγησης και παρέμβασης δίγλωσσων παιδιών με διαταραχές λόγου και επικοινωνίας.
  • Να αναγνωρισθεί ο ρόλος του σχολείου, της οικογένειας και των ειδικών στην παρέμβαση πολύγλωσσων παιδιών

Το σεμινάριο θα χωρισθεί σε δύο ενότητες: στην πρώτη θα αναλυθούν τα παραπάνω θέματα και στη δεύτερη θα  παρουσιασθεί αναλυτικά το «γλωσσικό ιστορικό», όπως είναι διαμορφωμένο ειδικά για τις ανάγκες του δίγλωσσου /πολύγλωσσου παιδιού και της οικογένειας του. Επιπλέον θα γίνει επεξεργασία κλινικών παραδειγμάτων.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε: ψυχολόγους, λογοπεδικούς/λογοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, παιδοψυχιάτρους, ειδικούς παιδαγωγούς,  εργοθεραπευτές, και άλλους ειδικούς ψυχικής υγείας ή εκπαίδευσης.

Ημερομηνία: 02/2/2018 Αμφιθέατρο Αιγινητείου Νοσοκομείου  

Ώρα διεξαγωγής 16:00-20:00

  • Θα δοθεί πιστοποιητικό συμμετοχής
  • Κόστος συμμετοχής: 20 ευρώ

Αίτηση συμμετοχής

  

 

Α’ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Διευθυντής: Καθηγητής Χ. Χ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ

ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ-ΒΥΡΩΝΑ, ΔΗΛΟΥ 14 (ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ) ΤΗΛ.2107600100 & 2107644705

Κατηγορία: Σεμινάρια

Πού θα πραγματοποιηθεί: Αμφιθέατρο Αιγινητείου Νοσοκομείου Λεωφ. Βασιλίσσης Σοφίας 72, Αθήνα 115 28, Ελλάδα Αθήνα Ελλάδα