ΝΕΟ Επιμορφωτικό Πρόγραμμα: Παιγνιοθεραπεία – Θεωρητικές προσεγγίσεις, Θεραπευτικά εργαλεία και Κλινική πράξη
To Psychopedia Κέντρο Εκπαίδευσης και Ψυχοθεραπείας σας προσκαλεί για 6η συνεχή Εκπαιδευτική χρονιά στο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα με θέμα: Παιγνιοθεραπεία – Δημιουργικές Τέχνες, Θεωρητικές προσεγγίσεις, Θεραπευτικά εργαλεία και Κλινική πράξη.
Πιστοποιημένο Πρόγραμμα κατά το πρότυπο QTL της ACTA – Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Έναρξη: Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2023
Τόπος Διεξαγωγής: Χώρος Psychopedia.gr, Γεωργίου Βούρη 6 (κοντά στο μετρό, στάση Πανόρμου) Αμπελόκηποι – Αθήνα, 2ος όροφος.
*Επιπλέον Δυνατότητα Οnline Παρακολούθησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Ζοοm (Θα δοθούν στους συμμετέχοντες αναλυτικές πληροφορίες σύνδεσης).
Δίδεται πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για κάθε συνάντηση του προγράμματος.
Δίδεται Πιστοποιητικό παρακολούθησης κατά το πρότυπο QTL της ACTA – Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Απευθύνεται: Σε Ψυχολόγους, Ειδικούς Ψυχικής Υγείας, Νηπιαγωγούς, Εκπαιδευτικούς, Παιδαγωγούς, Ειδικούς θεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Κοινωνικούς Λειτουργούς, και στο ευρύτερο ενδιαφερόμενο κοινό.
Το Πιστοποιημένο πρόγραμμα Παιγνιοθεραπείας διεξάγεται από το Κέντρο Εκπαίδευσης και Ψυχοθεραπείας Psychopedia που είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτικός φορέας κατά το πρότυπο QTL της ACTA – Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
«Δίνοντας μορφή στα συναισθήματα και χρώματα στις εμπειρίες»
Η Παιγνιοθεραπεία είναι τόσο παλαιά όσο και ίδια η ψυχοθεραπεία και εύστοχα ο Winnicott υποστήριζε ότι «Το παιχνίδι είναι από την ίδια του τη φύση θεραπευτικό». Η Παιγνιοθεραπεία θεωρείται μια από τις πιο αποτελεσματικές θεραπευτικές παρεμβάσεις σε παιδιά και εφήβους, αφού σε αυτές τις ηλικίες, το παιχνίδι είναι το κατεξοχήν μέσο έκφρασης και επικοινωνίας τους. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και στους ενήλικες ή με όλη την οικογένεια. Εφαρμόζεται δε σε ατομικό ή σε ομαδικό επίπεδο.
Πώς λειτουργεί η Παιγνιοθεραπεία:
Η Παιγνιοθεραπεία δίνει την δυνατότητα σε όσους εμπλέκονται με παιδιά και εφήβους (μέσα από τους πολλαπλούς τομείς της ψυχικής υγείας, της εκπαίδευσης, της ειδικής αγωγής) να συναντήσουν και να δουλέψουν με τον παιδί ως ολότητα, σε πολλές διαστάσεις και μέσω όλων των αισθήσεών του. Μέσω του παιχνιδιού, αναπτύσσεται μια συμπληρωματική γλώσσα –συχνά πιο συμβατή με τον τρόπο λειτουργίας και σκέψης του – που θα διευκολύνει το παιδί και τον έφηβο στην καλλιέργεια των γνωστικών δυνατοτήτων του, στην κατανόηση και έκφραση των συναισθημάτων και δυσκολιών του, καθώς και στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων του.
Στόχος του Προγράμματος: Να παρουσιάσουμε στους συμμετέχοντες τον τρόπο αξιοποίησης της Παιγνιοθεραπείας και των Δημιουργικών Τεχνών ως εργαλείο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και/ή Θεραπευτικής παρέμβασης.
Τι περιλαμβάνει το Πρόγραμμα:
Θεωρητική κατάρτιση στις θεωρίες και τις πρακτικές των θεραπευτικών προσεγγίσεων πάνω στις οποίες βασίζεται η Παιγνιοθεραπεία και οι Δημιουργικές Τέχνες (Προσωποκεντρική – Παιδοκεντρική προσέγγιση, Ψυχαναλυτική – Γιουνγκιανή προσέγγιση, προσέγγιση Gestalt, Φαινομενολογική προσέγγιση)
Εξοικείωση με θέματα της αναπτυξιακής, γνωσιακής, συμπεριφορικής ψυχολογίας, των νευροεπιστημών, της συστημικής θεωρίας, της θεωρίας του Δεσμού – τα οποία είναι άμεσα συνδεδεμένα με την πρακτική της Παιγνιοθεραπείας
Βιωματική μάθηση: Άμεση γνωριμία και επαφή με τα θεραπευτικά εργαλεία της Παιγνιοθεραπείας, Παρουσίαση μελέτης περιπτώσεων, Ενεργός συμμετοχή σε παιγνίδια ρόλων και διαδραστικές/ομαδικές δραστηριότητες
Ενότητες που περιλαμβάνει το Πρόγραμμα:
1η Ενότητα
- Τι είναι η Παιγνιοθεραπεία. Θεωρητικές αρχές, από ποιες θεωρητικές σχολές έχει επηρεαστεί
- Στόχοι της Παιγνιοθεραπείας, σε ποιους απευθύνεται. Ευρήματα για την αποτελεσματικότητά της.
- Δομή μιας Mη Κατευθυντικής παιγνιοθεραπευτικής συνεδρίας
- Ο ρόλος του θεραπευτή στην Παιγνιοθεραπεία
2η Ενότητα
- Αναπτυξιακή ψυχολογία : Εξελικτικά στάδια ανάπτυξης του παιδιού – εφήβου. Τι περιμένουμε να δούμε σε κάθε ένα από αυτά, πότε προβληματιζόμαστε.
- Δομή μιας κατευθυντικής παιγνιοθεραπευτικής συνεδρίας.
- Υλικά που χρησιμοποιεί η Παιγνιοθεραπεία: Ζωγραφική.
3η Ενότητα
- Παρέμβαση μέσω της Παιγνιοθεραπείας σε: Εναντιωματική συμπεριφορά, Θυμό, ΔΕΠ/Υ.
- Τα όρια στην Παιγνιοθεραπεία.
- Υλικά που χρησιμοποιεί η Παιγνιοθεραπεία: Μουσική-Κίνηση.
4η Ενότητα
- Παρέμβαση μέσω της Παιγνιοθεραπείας σε: Αυτιστικό φάσμα.
- Υλικά που χρησιμοποιεί η Παιγνιοθεραπεία: Lego, Κατασκευές.
- Εισαγωγή στη χρήση του παιδικού σχεδίου.
5η Ενότητα
- Παιγνιοθεραπεία και ηλικιακά στάδια.
- Παρέμβαση μέσω της Παιγνιοθεραπείας σε: Αγχώδεις διαταραχές-φοβίες, τραυλισμό, ιδεο-ψυχαναγκασμούς.
- Υλικά που χρησιμοποιεί η Παιγνιοθεραπεία: Γαντόκουκλες – Δακτυλόκουκλες, θεραπευτικές κάρτες, Πηλός.
6η Ενότητα
- Παρέμβαση μέσω της Παιγνιοθεραπείας σε: Νοητική στέρηση, μαθησιακές δυσκολίες, σχολική άρνηση, σχολικό εκφοβισμό.
- Υλικά που χρησιμοποιεί η Παιγνιοθεραπεία: Οραματισμός, Μάνταλα.
7η Ενότητα
- Σύμβολα και αρχέτυπα.
- Υλικά που χρησιμοποιεί η Παιγνιοθεραπεία: Άμμος, Μάσκες.
8η Ενότητα
- Παρέμβαση μέσω της Παιγνιοθεραπείας σε: Αλλαγές στην οικογενειακή ζωή, Χρόνιες ασθένειες, Πένθος-Τραύμα.
- Υλικά που χρησιμοποιεί η Παιγνιοθεραπεία: θεραπευτικές ιστορίες, Θεατρικό παιχνίδι, Παιχνίδια ρόλων.
9η Ενότητα
Βιωματικό κομμάτι:
- Παρουσίαση μελέτης περιπτώσεων.
- Προσομοίωση παιγνιοθεραπευτικών δραστηριοτήτων.
- Κλείσιμο. Απολογισμός. Εντυπώσεις.
Οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται:
- Να ζήσουν πρώτοι αυτοί την εμπειρία της προσωπικής αναζήτησης μέσω του παιγνιδιού και των δημιουργικών τεχνών.
- Να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και τις τεχνικές τους και να εντάξουν τη χρήση της προσέγγισης αυτής στην επαγγελματική τους πρακτική.
- Να ανακαλύψουν, να σχεδιάσουν και να δοκιμάσουν τα κατάλληλα παιγνίδια/δημιουργικές δραστηριότητες που θα διευκολύνουν την επαγγελματική πρακτική τους.
AΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ:
Ημέρες Παρακολούθησης:
Σύνολο ωρών παρακολούθησης: 50 ώρες (συμπεριλαμβάνεται η παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο, επιστημονικών άρθρων και η συγγραφή εργασίας).
Εισηγήτρια: Μαριμπέλλα Βογοπούλου, Κλινικός Ψυχολόγος (Université Paris 8, Γαλλία) – Παιγνιοθεραπεύτρια (Play Therapy International).
Κόστος Συμμετοχής: 550 ευρώ/ 490 ευρώ για φοιτητές και ανέργους – Δυνατότητα 3 δόσεων.
(Απαραίτητη η προσκόμιση των δικαιολογητικών φοίτησης και ανεργίας).
Δυνατότητα έκπτωσης -15% λόγω έγκαιρης δήλωσης συμμετοχής έως 12/9/2023 (εφάπαξ καταβολή του ποσού).
Δεν επιστρέφονται Χρήματα, δυνατότητα αντικατάστασης με άλλα σεμινάρια
Έγκαιρη δήλωση συμμετοχής – Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Δίδεται ηλεκτρονικό υλικό για κάθε συνάντηση του προγράμματος.
Για την παραλαβή του Πιστοποιητικού Παρακολούθησης είναι απαραίτητη η ολοκλήρωση εργασίας.
Για την κατοχύρωση της θέσης σας μπορείτε κάνετε την πληρωμή σε όποιον από τους παρακάτω λογαριασμούς σας εξυπηρετεί (ως αιτιολογία κατάθεσης συμπληρώνετε απλά το επώνυμο σας):
Τράπεζα Πειραιώς:
5091093829771
ΙΒΑΝ: GR40 0172 0910 0050 9109 3829 771
Δικαιούχος: Σταυρούλα Γεωργακοπούλου
Τράπεζα Alpha Bank:
142002002013444
ΙΒΑΝ: GR2201401420142002002013444
Δικαιούχος: Σταυρούλα Γεωργακοπούλου
Τράπεζα Εθνική:
132/002980-76
ΙΒΑΝ: GR4101101320000013200298076
Δικαιούχος: Σταυρούλα Γεωργακοπούλου
Τράπεζα Eurobank:
0026-0099-37-0200741882
IBAN: GR8602600990000370200741882
Δικαιούχος: Γεωργακοπούλου Κωνσταντίνος-Σταυρούλα
Παρακαλούμε ενημερώστε μας για την κατάθεση σας καθώς και για το σε ποια Τράπεζα έγινε ώστε να δηλώσουμε το όνομα σας με ένα μήνυμα στο info@psychopedia.gr ή με ένα τηλ. στο 210-6983155.
Μπορείτε να συμπληρώσετε τη φόρμα που βλέπετε για να δηλώσετε τη συμμετοχή σας. Αν χρειαστείτε περισσότερες πληροφορίες που αφορούν το πρόγραμμα ή τη συμμετοχή σας μπορείτε να επικοινωνήσετε στα στοιχεία επικοινωνίας παρακάτω:
email: info@psychopedia.gr
τηλ. 210-6983155, 6934650265, 6932564251